Forum  P s y c h o t r e l e  Strona Główna


Pytania z zerówki
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4
 
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu    Forum P s y c h o t r e l e Strona Główna -> Semestr II [2007/2008] / Psychologia poznawcza
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
efka r




Dołączył: 29 Sty 2008
Posty: 471
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/5


PostWysłany: Czw 7:41, 12 Cze 2008    Temat postu:

od 31 pkt zdajesz Very Happy a ponieważ były błędy w pytaniach, to zostaje jeszcze mniej

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
nausicaa




Dołączył: 06 Lut 2008
Posty: 280
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5


PostWysłany: Czw 8:12, 12 Cze 2008    Temat postu:

to może jest szansa....;D

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Swistak_kr




Dołączył: 03 Kwi 2008
Posty: 281
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Skąd: Kraków

PostWysłany: Nie 22:31, 22 Cze 2008    Temat postu:

<spanikowany świstak się trochę nerwowo rozgląda> a opracował ktoś te pytania tak w jednym miejscu? bo kurde trochę bym je poczytał bo jutro też idę to zdawać Very Happy i coś bym sobie poczytał Very Happy a nie ma już sensu żebym się uczył Very Happy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Luna




Dołączył: 06 Cze 2008
Posty: 59
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5


PostWysłany: Nie 23:14, 22 Cze 2008    Temat postu:

Świstak ty jak zwykle w pore ;P

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Swistak_kr




Dołączył: 03 Kwi 2008
Posty: 281
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Skąd: Kraków

PostWysłany: Nie 23:16, 22 Cze 2008    Temat postu:

no bo kurde widzę, że dramat BO NIE MA OPRACOWANYCH PYTAŃ!!! Podobno będą te same, a nikt kurcze tego nie zrobił Very Happy Ja nie mam pojęcia o poznawczej, ale myślałem, że ktoś to zrobi Smile. Kurde to za chwilę postaram się je przynajmniej zebrać w jednym miejscu... i usunąć podwójne, + te ze skrzynki, czyli dla mnie, który nie ma POJĘCIA na ten temat jakieś 2h roboty :/

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Meg_White




Dołączył: 02 Lut 2008
Posty: 423
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Skąd: zewsząd i znienacka

PostWysłany: Nie 23:19, 22 Cze 2008    Temat postu:

Esz... lepiej wykłady za ten czas przeglądnij drogie dziecko we mgle zwanej poznawczą Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Swistak_kr




Dołączył: 03 Kwi 2008
Posty: 281
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Skąd: Kraków

PostWysłany: Nie 23:20, 22 Cze 2008    Temat postu:

nie bo mówię, że mają być te same pytania kurde Smile

przejrzenie wykładów mi po za tym nic nie da bo kurde mam słabą pamięć - nie używany organ zanika - znaczy resztki mózgu mam, ale to tylko resztki Smile poćwiczę przez wakacje na wrzesień Smile


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Swistak_kr dnia Nie 23:21, 22 Cze 2008, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Interreks




Dołączył: 30 Sty 2008
Posty: 121
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5


PostWysłany: Nie 23:27, 22 Cze 2008    Temat postu:

A skąd to info ze te same pytania? I czy mamy je gdzies wszystkie?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Luna




Dołączył: 06 Cze 2008
Posty: 59
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5


PostWysłany: Nie 23:28, 22 Cze 2008    Temat postu:

No to sie spotkamu we wrześniu Razz ja juz stracilam nadzieje, że to można zapamiętać... Wykłady przeczytałam i nie widze żebby moja wiedza sie powiekszyła jakoś znacząco..

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Swistak_kr




Dołączył: 03 Kwi 2008
Posty: 281
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Skąd: Kraków

PostWysłany: Nie 23:30, 22 Cze 2008    Temat postu:

nie będę się o tym publicznie wypowiadał, masz Priva Smile

dobra to poniżej wszystko co znalazłem Smile


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Swistak_kr dnia Nie 23:38, 22 Cze 2008, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Swistak_kr




Dołączył: 03 Kwi 2008
Posty: 281
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Skąd: Kraków

PostWysłany: Nie 23:37, 22 Cze 2008    Temat postu:

plus to co było w tym temacie:

Oprócz tego co już koleżanka alexandra wcześniej napisała:



1. Cyrkowiec, który jednocześnie żongluje 6 przedmiotami, jeździ na rowerze...itd. wykonuje kilka czynności na raz. Które z poniższych wyjaśnień najprawdopodobniej zaproponowałby Shiffrin i Shneider
a) wszystkie wykonywane czynności zostały zautomatyzowane w trakcie uczenia i nie wymagają jakiejkolwiek kontroli ze strony uwagi
b) wszystkie wykonywane czynności zostały zautomatyzowane w trakcie uczenia, a uwaga pełni rolą kontroli i nadzoru nad poprawnością przebiegu
c) wszystkie wykonywane czynności korzystają z jednego rezerwuaru zasobów mentalnych, gdyż dotyczą czynności o charakterze motorycznym, lecz czynności te pobierają na tyle mało zasobów, ze nie dochodzi do przeładowania systemu informacyjnego
d) wszystkie czynności czerpią zasoby mentalne niezbędne do ich obsługi z oddzielnych rezerwuarów, więc czynności te mogą być wykonywane jednocześnie bez widocznej interferencji

2. To samo pytanie z tymi samymi odpowiedziami tylko wg Navona
3.Zupełnie nie przygotowany student usiłuje mimo wszystko sensownie odpowiedzieć na (jakieś tam) pytanie, ale nie udaje mu się to. Jego przetwarzanie informacji limitowane jest:
a) tylko zasobami
b) tylko danymi
c) jednocześnie zasobami i danymi
d) ani zasobami, ani danymi
4. Model pamięci Atkinsona i Shiffrina nie obejmuje: wiem, że w odp. była pamięć ejdetyczna, którą zaznaczyła
5. Przetwarzanie inf. wg Neissera: dobra odp. -> filtr -> rozponanie -> selekcja -> pamięć krótkotrwała.
6. Rozmawiasz przez telefon i nie słyszysz, ze ktoś stojący obok do Ciebie mówi. Jaka model uwagi to wyjaśnia (zdaje się, ze szyjki od butelki)
7. Matka czyta dziecku bajkę, ale orientuje się, że nie wie co przeczytała. Oznacza to, że: pole uwagi jest większe od świadomości, pole świadomości jest większe od uwagi(reszty nie pamiętam)
8. Wg teorii prototypów Rosch pojecie na poziomie podstawowym jest: a) jednostkowe, b) (jakiś przymiotnik) konkretne, c) średnio abstrakcyjne, d)wysoce abstrakcyjne.
9. Dziecko, wytworzy lepsze pojecie psa jeśli będzie miało do czynienia z psem wielorasowym niż z psem jednej rasy(?). Wg jakiej teorii tak jest: a) klasycznej b) probabilistycznej, c) egzemplarzowej, d) żadne z powyższych(?)
10. Faza przeddecyzyjna charakteryzuje się: (nie pamiętam odpowiedzi)
11. Kolega wymyślił projekt, a Tobie się wydaje, ze kiedyś wpadłeś już na ten pomysł. Przygotowując się do rozmowy z nim boisz się, ze będziesz posądzony o: a) amnezję, b)paramnezję .....
12. Teoria komputacyjna Mirra wywodzi się z a) metafory komputerowej, b) teorii Freuda, ......
13. Student nie przygotował się do egzaminu i dostał ocenę niedostateczną i gdy się o tym dowiedział, stwierdził, że „wiedział, ze tak będzie, tego nie dało się nauczyć”. To wyjaśnienie świadczy o tym, że a) jest prorokiem, b) zastosował heurystykę wglądu wstecznego, c) skrypt samospełniającej się przepowiedni, ......
14. Dwa pytania dotyczyły badań nad językiem nabytym w podstawówce. Badania przeprowadzał Bahrik (dwa razy to samo pytanie, ale inne warianty odpowiedzi)
15.Pytanie o problem szachownicy, że jest trudne i jednocześnie łatwe, jeśli:.......
16. Przeprowadzono badania nad odnoszeniem sukcesów na studiach, dobrym predyktorem jest: a) inteligencja ogólna, b) inteligencja emocjonalna, c) twórczość „jakaś” i d) twórczość „jakaś inna” Wink
17. coś o pamięć ikoniczną, czym się charakteryzuje.
18. skaning mentalny(mapa) – o czym świadczy, czy jak działa(?)
19. pyt. o teorie podwójnego kodowania Paivio,
20. pyt. o teorie integracji cech o w obiekt (nawet chyba dwa były – jedno na pewno o było związane z równoległym przetwarzaniem)
21. pyt. o poprzedzanie semantyczne i słowa dwuznaczne
22. zasada wspólnej drogi – czego dotyczy (gestalt)
23. było też pyt. o to, w którym zestawie wymienione ‘swoistości’ nie należą do jednego zagadnienia i dobra odp. to chyba: a) efekt lamy błyskowej, powidok i efekt lampy jakiejś jeszcze (inne np.: b) efekt Stroopa, hamowanie, interferencja)
24. jak się dokonuje obliczeń matematycznych w pamięci to zaangażowane są: a) pętla fonologiczna i szkicownik wzrokowo-przestrzenny b) pętla fonologiczna i centralny wykonawca, c)..., d)....
25. co istotnego jest w teorii pamięci Cowana
26. Krzywa zapominania to: a) funkcja logarytmiczna, b) wykres w kształcie S, c) krzywa Gaussa, d) chyba w kształcie U
27. pyt. o konsolidację śladu pamięciowego – co się dzieje na poziomie biologicznym?
28. jakie wydarzenia mogą być ‘wszczepione’ do pamięci (te, które były peryferyczne)
29. co sprzyja powstawaniu/nabywaniu fałszywych wspomnień? wyobraźnia
30. polityk zachęcając wyborców do siebie, przywołuje jakieś niedawne rzekomo dokonane przez niego pozytywne ‘osiągnięcia’ – co stosuje? – a) heurystykę dostępności – więcej nie pamiętam
31. Jakiś ktoś opowiada na różnych spotkaniach ten sam dowcip – o czym to świadczy? Jedną z odpowiedzi był efekt atmosfery.

Jak sobie jeszcze coś przypomnę to na pewno napiszę, tymczasem - powodzenia moi mili!!! Smile)

niestety pamiętam ich niewiele...w sumie kilka tych najłatwiejszych.
1. pojemność pamięci krótkotrwałej
2. sokrates wiem ze wiem- co to za wiedza - metawiedza
3. coś o konfabulacji
4. efekt strzały - cokolwiek to jest
5. coś o jakiejś chińskiej ebcyklopedii (ponoć było takie jakieś badanie)
6. efekt wachlarza
7. efekt eksperta - sztywność w nierutynowych czynnościach
8. co to jest paradygmat
9. co się dzieje w etapie przeddecyzyjnym w rozwiązywaniu problemu
10. struktura problemu (?) - operatory itp.

więcej niestety nie pamiętam. ogólnie egzamin do łatwych nie należał. próg został obniżony do 28, bo pojawiały się te same pytania. Wszystkie były takie bardzo "na myslenie" - ze masz sobie coś wyobrazić, czegoś być uzył do czegoś tam itp:)

powodzenia 23!

Z FORUM

- motyw z wykładem prowadzonym przez Kanta i guzikiem na sukience
- pojęcia matrycowe, konkretne, naturalne
- pies, czyli egzemplarz - przynajmniej ja tak zaznaczyłam
- Schiffrin i Schneider i cyrkowiec

bylo to powtarzajace sie pytanie o rosch. i o jakies chinskie coś. (ta chińska encyklopedia była na wykładzie) i o psa rasowego albo kundlelka. i 3 pytania o ekspertow.

bylo cos o uszkodzonej szachownicy, o cechach eksperymentu, o efekcie ziarnistosci, metawiedza, pojemnosc STM, slad pamieciowy, co to jest paradygmat...

Grupa B (nie wiem, czy to wielka różnica była między grupami, ale profilaktycznie podaję)
- dwie koncepcje czynności automatycznych: Shiffrin i Schneider oraz jakiś Navon, czy coś takiego (nie jestem pewien żadnego, z nazwisk jestem but i trep). Chodziło przede wszystkim o wybór między tym, czy są w pełni bezwysiłkowe i równoległe, czy jakieśtam zasoby zgodnie z daną koncepcją, zużywają.
- pytanie o kundelka - zgodnie z którą teorią nabywania pojęć najlepiej dla dziecka jest, żeby miało kontakt z jednym psem, rasy mieszaniec? - prototypów.
- pytanie o poprzedzanie nadprogowe słów dwuznacznych: jak wpływa na rozpoznanie tego słowa w dwóch różnych kontekstach? Czy coś takiego. Chodziło chyba o to, że jedno znaczenie jest szybciej, a drugie wolniej rozpoznawane.
- Marr - teoria komputacyjna, jaką szczególną cechą się odznacza? Zaznaczyłem, że była stworzona za pomocą symulacji komputerowych, ale doczekała się też weryfikacji empirycznej.
- Rosch, poziom podstawowy. Wybrałem że egzemplarze z tego poziomu są średnio abstrakcyjne.

- jeśli student nie zdał egz i stwierdził :tego nie dało się nauczyć, to jaką strategię zastosował --- wglądu wstecznego?
- coś o konfabulacjach (taka odp, pytanie nie pamietam)
-co wpływa na sukces u studentów ---- inteligencja ogólna??
- no i te badania barhicka - co jest najb, skuteczne w zapamietywaniu słów czy cos w tym guscie, ale zazanzcylam system fonologiczny, ale to byl strzal tylko i wylacznie
-badanie odtwarzanie czesciowego
- cos o pamieci ikonicznej chyba pojemnosc
-teoria intergracji cech - o priorytetowych i odtwarazniu równoległym

A czy ktoś wie, co to jest złudzenie strzały? ( Dwie kreski jedna nad drugą, na obu końcach każdej groty strzał, tyle że przy jednej skierowane na zewnątrz, przy drugiej - do środka. Są równej długości, ale jedna wydaje się dłuższa. Odpowiedzi nie jestem pewien ale wnioskowałem, że na dotyk nie powinno działać. Oczywiście o ile to to., a z tą strzałą to strzelałam, że stałość ksztłtu czy czegoś tam)

- mozna czytać tekst w ogołe o nim nie mysląc - wynika z to z podoprządkowania uwagi świadomości ( tak zaznaczylam) ale pewna nie jestem
-wiem ,ze nic nie wiem - to metawiedza
- z czego wynikają złudzenia prcepcji wg gibsona (t. ekologiczna) - z braku mozliwosci zmiany pkt widzenia, unieruchomienia osoby
- złudzenia percepcji są tworzone przez: niekonwencjonalne przedstawienie przestrzeni 3D albo 2D ( nie wiem ktore dobre)

A ilość elementów, to chyba tyle co w polu widzenia, na soczewce?
Czas dałam, że wszystkie prawidłowe, bo to chyba w każdym eksperymencie wychodziło inaczej, w zależności od sposobu odpamiętania, zakłócania czy modalności.
A z tym 3D to też zaznaczyłam, że niekonwencjonalne i 3D, ale teraz to myślę, że oni rzeczywiście wykorzystują konwencjonalne metody, pokazują kąty tak, jak się je zwykle pokazuje, ale składają je absurdalnie.
No i dałam też, że świadomość i uwaga to nie to samo.
A z tymi fałszywymi wspomnieniami? Tam były w odpowiedziach takie dziwne pary pojęć i nic nie mogłam wydedukować...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu    Forum P s y c h o t r e l e Strona Główna -> Semestr II [2007/2008] / Psychologia poznawcza Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4
Strona 4 z 4

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Bright free theme by spleen stylerbb.net & programosy.pl
Regulamin