Forum  P s y c h o t r e l e  Strona Główna


kolokwium
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5  Następny
 
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu    Forum P s y c h o t r e l e Strona Główna -> Semestr III [2008/2009] / Rozwojówka I !!!!
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
nausicaa




Dołączył: 06 Lut 2008
Posty: 280
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5


PostWysłany: Sob 20:01, 06 Gru 2008    Temat postu:

słyszałam, że w poprzednich latach były kolokwia co 4 zajęcia i odbywały się normalnie w trakcie ćwiczeń, więc to może dlatego, ale trzeba by było zapytać kogoś z tamtego roku

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Ćma




Dołączył: 01 Lut 2008
Posty: 308
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5


PostWysłany: Sob 21:23, 06 Gru 2008    Temat postu:

o której i gdzie jest to koło?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
efka r




Dołączył: 29 Sty 2008
Posty: 471
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/5


PostWysłany: Nie 15:26, 07 Gru 2008    Temat postu:

w piątek o 19.30 na Mickiewicza w tych dużych salach wykładowych. doskonały termin

Post został pochwalony 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
lolenika




Dołączył: 01 Lut 2008
Posty: 156
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Skąd: krak/cz-wa/blach-stadt

PostWysłany: Śro 0:34, 10 Gru 2008    Temat postu:

19:30 na bank?;]

bo mi sie juz popieprzepierzylo wszystko;]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
blue-brown




Dołączył: 29 Sty 2008
Posty: 95
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5


PostWysłany: Czw 20:08, 11 Gru 2008    Temat postu:

grupy p. Białeckiej - Pikul i p. Szafrańskiej mają na dole, pozostałe w 331 Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
efka r




Dołączył: 29 Sty 2008
Posty: 471
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/5


PostWysłany: Czw 23:30, 11 Gru 2008    Temat postu:

ej... bo nie jestem w stanie wymyślić odp na niektóre z pytań z kolokwium:

Kol I gr 2 pyt. 2:
Rozwój małej motoryki w wieku przedszkolnym wiąże się z rozwojem umiejętności....

Kol II gr A
9) w rozwoju obrazów umysłowych najczęściej pojawiają się obrazy...

Kol II gr C
9) w procesie budowania obrazów umysłowych kierunek rozwoju prowadzi od obrazów ... do obrazów...

I gdzie jest spostrzeżeniowa, wyobrażeniowa i pojęciowa forma reprezentacji świata? Bo chyba to gdzieś przeoczyłam.

Wszystkim dobrym duszkom które mi pomogą będę dozgonnie wdzięczna


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
maskotka




Dołączył: 29 Sty 2008
Posty: 683
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5


PostWysłany: Czw 23:38, 11 Gru 2008    Temat postu:

9) Są dwa kierunki rozwoju obrazów umysłowych od reprodukcyjnych do antyypacyjnych i od statycznych poprzez kinetyczne do transormacyjnych.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
maskotka




Dołączył: 29 Sty 2008
Posty: 683
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5


PostWysłany: Czw 23:45, 11 Gru 2008    Temat postu:

Wymień formy asymilacji………. ??

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
maskotka




Dołączył: 29 Sty 2008
Posty: 683
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5


PostWysłany: Czw 23:48, 11 Gru 2008    Temat postu:

9. Warunkiem koniecznym dla tworzenia poprawnych antycypacji ruchu jest opanowanie przez dziecko myślenia………………………. LOGICZNEGO?? Skoro przekształcenia są mozliwe w stadium operacji konkretnych?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
efka r




Dołączył: 29 Sty 2008
Posty: 471
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/5


PostWysłany: Czw 23:56, 11 Gru 2008    Temat postu:

Maskotka:

formy asymilacji:
- różnicująca
- uogólniająca
- funkcjonalna

antycypacja ruchu to 3. stadium sensoryczno-motoryczne ? bo wtedy dziecko wie, gdzie spadnie przedmiot i ma pojęcie przedmiotu. ale nie wiem czy to o to chodzi


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
namida




Dołączył: 24 Wrz 2008
Posty: 16
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5


PostWysłany: Pią 0:48, 12 Gru 2008    Temat postu:

2) Rozwój małej motoryki w wieku przedszkolnym wiąże się z rozwojem umiejętności: samodzielnego ubierania i rozbierania (4-5 r.ż.), załatwianiem potrzeb fizjologicznych (3 r.ż.), jedzenia (4-6 r.ż.), posługiwanie się sztućcami – ok. 5-6 r.ż., rysowanie rozpoznawalnych kształtów – 3 r.ż., rysowanie wielu obiektów, schematy przedmiotów i człowieka – pow. 3 r. ż.

Czy ktoś wie, o co chodzi z :
- "okresem wykrywania nowych sposobów"
- jakie są czynniki istotne dla rozwoju pamięci,
- przewrót kopernikański???


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
namida




Dołączył: 24 Wrz 2008
Posty: 16
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5


PostWysłany: Pią 0:49, 12 Gru 2008    Temat postu:

W rozwoju obrazów umysłowych najczęściej pojawiają się .... stawiam na obrazy statyczne, ale w sumie to nie wiem ...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
cappy




Dołączył: 29 Sty 2008
Posty: 83
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Skąd: Kraków

PostWysłany: Pią 1:22, 12 Gru 2008    Temat postu:

wykrywanie nowych sposobow to okres 5 stadium sensoryczno-motorycznego - to po prostu tworzenie nowych schematow dla rozwiazywania nowych problemow

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
effcia




Dołączył: 30 Sty 2008
Posty: 255
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5


PostWysłany: Pią 1:27, 12 Gru 2008    Temat postu:

a co do czynników istotnych dla rozwoju pamięci to nie moze bc rozwoj mowy, myslenia i wiedzy ogolnej? moga byc tez np treningi pamięci albo rozmowy z rodzicami, szczegolnie elaboratywne itd...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
efka r




Dołączył: 29 Sty 2008
Posty: 471
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/5


PostWysłany: Pią 2:05, 12 Gru 2008    Temat postu:

Jagodzińska pisze, że pamięć rozwija się wraz z innymi funkcjami poznawczymi: percepcją (choć nie mam pojęcia co miała tym samym na myśli), mową, myśleniem. A także rozwojem wiedzy ogólnej dziecka oraz tempem i efektywnością przetwarzania inf Smile więc tak Ewa, masz rację

a przewrót kopernikański jest w innym temacie (pytania do powtórki) i chodzi o zmiany zachodzące w 4 stadium sensoryczno-motorycznym. Cytat za Samadhi:

Samodzielne poznawanie właściwości świata fizycznego jest podstawą do tzw. "przewrotu kopernikańskiego" tzn uświadomienia sobie przez dziecko realności istnienia świata (przedmiotów).
"Przewrót kopernikański" w rozwoju to początek zachowań celowych, także w zakresie komunikacji.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez efka r dnia Pią 2:08, 12 Gru 2008, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu    Forum P s y c h o t r e l e Strona Główna -> Semestr III [2008/2009] / Rozwojówka I !!!! Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5  Następny
Strona 2 z 5

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Bright free theme by spleen stylerbb.net & programosy.pl
Regulamin