Forum  P s y c h o t r e l e  Strona Główna


Konsolidacja wiedzy :)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny
 
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu    Forum P s y c h o t r e l e Strona Główna -> Semestr III [2008/2009] / Rozwojówka I !!!!
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
efka r




Dołączył: 29 Sty 2008
Posty: 471
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/5


PostWysłany: Śro 11:57, 04 Lut 2009    Temat postu:

no ok, ale dlaczego w wykładach jest asymilacja rozpoznawcza? pomyłka? synonim różnicującej?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
effcia




Dołączył: 30 Sty 2008
Posty: 255
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5


PostWysłany: Śro 12:16, 04 Lut 2009    Temat postu:

a kto mi powie jak to zaetykietowac?



1) sensoryczno-motoryczna
Dz  Rzeczywistość (dziecko ma bezpośredni stosunek do rzeczywistości)

2) wyobrażenia przedoperacyjne
Dz  obraz umysłowy  Rzeczywistość (dziecko jest pośrednio związane z rzeczywistością poprzez obrazy
umysłowe)
3) operacje konkretne
Dz  wyobrażenia typu antycypacyjnego  Rzeczywistość (pozwala na przechodzenie od rzeczywistości do
możliwości)
4) operacje formalne
od tego, co możliwe (od reguł, zasad) do rzeczywistości (do konkretnego przypadku)

wyobrażenia, marzenia  hipotezy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
nayanteneri




Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 104
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5


PostWysłany: Śro 12:32, 04 Lut 2009    Temat postu:

a przy czym byla ta pogladowosc rozczlonowana ??

to o czym piszesz effcia to chyba etapy wychodzenia z realizmu ale nie ejstem pewna


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez nayanteneri dnia Śro 12:33, 04 Lut 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
effcia




Dołączył: 30 Sty 2008
Posty: 255
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5


PostWysłany: Śro 12:32, 04 Lut 2009    Temat postu:

przy schematach oglądowych:) stadium przedoperacyjne

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
efka r




Dołączył: 29 Sty 2008
Posty: 471
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/5


PostWysłany: Śro 12:45, 04 Lut 2009    Temat postu:

ja myślę Ewka, że to jest o spostrzeganiu rzeczywistości przez dziecko. tak to przynajmniej wygląda ;P

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
maskotka




Dołączył: 29 Sty 2008
Posty: 683
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5


PostWysłany: Śro 13:29, 04 Lut 2009    Temat postu:

[quote="nayanteneri"]a przy czym byla ta pogladowosc rozczlonowana ??

przy utrwalaniu niezmienników w stadiów przedoperacyjnych. Chodzi o niezmiennik ilości.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Magi




Dołączył: 29 Maj 2008
Posty: 335
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5


PostWysłany: Śro 13:33, 04 Lut 2009    Temat postu:

Na jednym wykładzie profesor wspomniała o psychologii dwustronnego nurtu niejakiego shottera? schottera? Nie mogę tego nigdzie znaleźć a nie pamiętam o co dokładnie chodziło...

No i jak macie wyjaśniony w notatkach efekt zapadki cywilizacyjnej? Bo ja jakoś mgliście...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
effcia




Dołączył: 30 Sty 2008
Posty: 255
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5


PostWysłany: Śro 13:57, 04 Lut 2009    Temat postu:

ze to co si wyksztalci w jednym pokoleniu, w drugim sie juz nie cofnie?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
b_nka




Dołączył: 29 Wrz 2008
Posty: 41
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5


PostWysłany: Śro 14:17, 04 Lut 2009    Temat postu:

a propos asymilacja rozpoznawcza (na wykładach) vs. różnicująca (książka 2t), moim zdaniem to jest to samo. Żeby coś rozpoznać, trzeba to odróżnić od czegoś. Ale to jest tylko moje zdanie, szukałam w różnych materiałach i albo przeoczyłam albo tego nie ma.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mystique88




Dołączył: 15 Wrz 2008
Posty: 94
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5


PostWysłany: Śro 16:33, 04 Lut 2009    Temat postu:

zgadzam się. asymilacja rozpoznawcza=różnicująca

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Magi




Dołączył: 29 Maj 2008
Posty: 335
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5


PostWysłany: Śro 17:42, 04 Lut 2009    Temat postu:

Macie jakieś typy, podejrzenia? Co warto szczególnie powtórzyć - jacyś ćwiczeniowcy dawali może cenne clues? Bo już błądzę między notatkami i nie wiem, na czym się skupić...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Witkowski M.T.T.




Dołączył: 04 Lut 2008
Posty: 87
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

Skąd: Kraków

PostWysłany: Śro 20:08, 04 Lut 2009    Temat postu:

Dawali, dawaaaali.
Mają być pytania komplementarne do tych z kolokwiów.
Obstawiam jeden z etapów Kozieleckiego, jeden z etapów rozwoju moralności u Piageta.
Z innych istotnych, które mi do głowy teraz przychodzą - Kohlberg, rozwój empatii, motoryka, Stark (rozwój wokalizacji), no i oczywiście Piaget w środku nocy z głębokiego snu.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Magi




Dołączył: 29 Maj 2008
Posty: 335
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5


PostWysłany: Śro 21:09, 04 Lut 2009    Temat postu:

To pocieszające, bo kolokwia nie były trudne IMHO. To skupiam się na wykładach jeszcze :/

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Młoda




Dołączył: 30 Sty 2008
Posty: 74
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5


PostWysłany: Śro 22:25, 04 Lut 2009    Temat postu:

b_nka napisał:
a propos asymilacja rozpoznawcza (na wykładach) vs. różnicująca (książka 2t), moim zdaniem to jest to samo. Żeby coś rozpoznać, trzeba to odróżnić od czegoś. Ale to jest tylko moje zdanie, szukałam w różnych materiałach i albo przeoczyłam albo tego nie ma.


no raczej to samo... a tak prozaicznie: jak dziecko jest głodne i mama mu daje smoczek to beczy dalej, jak dostanie smoczek taki z butelką razem albo cyca to mu się podoba --> odróżnia smok od smoka Razz


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
b_nka




Dołączył: 29 Wrz 2008
Posty: 41
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5


PostWysłany: Śro 22:59, 04 Lut 2009    Temat postu:

...bo dzieci są cwane - cupboard love (Harlow i Bowlby)! A poza tym wyższość smoka z butelką nad smokiem bez butelki jest niezaprzeczalna;-)

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu    Forum P s y c h o t r e l e Strona Główna -> Semestr III [2008/2009] / Rozwojówka I !!!! Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny
Strona 2 z 3

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Bright free theme by spleen stylerbb.net & programosy.pl
Regulamin