Forum  P s y c h o t r e l e  Strona Główna


szybka akcja - opracowywanie pytań z zerówki bo mogą się pow
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
 
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu    Forum P s y c h o t r e l e Strona Główna -> Semestr II [2007/2008] / Psychologia poznawcza
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Swistak_kr




Dołączył: 03 Kwi 2008
Posty: 281
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Skąd: Kraków

PostWysłany: Nie 23:45, 22 Cze 2008    Temat postu: szybka akcja - opracowywanie pytań z zerówki bo mogą się pow

Trzeba szybko opracować pytania z zerówki - ISTNIEJE SPORE PRAWDOPODOBIEŃSTWO, ŻE SIĘ POWTÓRZĄ.

Zebrałem wszystkie pytania które znalazłem (z forum i poczty)

Jeśli pamiętasz jeszcze jakieś pytania to koniecznie dopisz!

Jeśli znasz odpowiedzi na pytania, lub wiesz jak brzmiały to również to napisz! Śmiało Smile


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Swistak_kr dnia Pon 0:43, 23 Cze 2008, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Swistak_kr




Dołączył: 03 Kwi 2008
Posty: 281
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Skąd: Kraków

PostWysłany: Pon 0:39, 23 Cze 2008    Temat postu:

1. Cyrkowiec, który jednocześnie żongluje 6 przedmiotami, jeździ na rowerze...itd. wykonuje kilka czynności na raz. Które z poniższych wyjaśnień najprawdopodobniej zaproponowałby Shiffrin i Shneider
a) wszystkie wykonywane czynności zostały zautomatyzowane w trakcie uczenia i nie wymagają jakiejkolwiek kontroli ze strony uwagi
b) wszystkie wykonywane czynności zostały zautomatyzowane w trakcie uczenia, a uwaga pełni rolą kontroli i nadzoru nad poprawnością przebiegu
c) wszystkie wykonywane czynności korzystają z jednego rezerwuaru zasobów mentalnych, gdyż dotyczą czynności o charakterze motorycznym, lecz czynności te pobierają na tyle mało zasobów, ze nie dochodzi do przeładowania systemu informacyjnego
d) wszystkie czynności czerpią zasoby mentalne niezbędne do ich obsługi z oddzielnych rezerwuarów, więc czynności te mogą być wykonywane jednocześnie bez widocznej interferencji
2. To samo pytanie z tymi samymi odpowiedziami tylko wg Navona
3.Zupełnie nie przygotowany student usiłuje mimo wszystko sensownie odpowiedzieć na (jakieś tam) pytanie, ale nie udaje mu się to. Jego przetwarzanie informacji limitowane jest:
a) tylko zasobami
b) tylko danymi
c) jednocześnie zasobami i danymi
d) ani zasobami, ani danymi
4. Model pamięci Atkinsona i Shiffrina nie obejmuje: wiem, że w odp. była pamięć ejdetyczna, którą zaznaczyła
5. Przetwarzanie inf. wg Neissera: dobra odp. -> filtr -> rozponanie -> selekcja -> pamięć krótkotrwała.
6. Rozmawiasz przez telefon i nie słyszysz, ze ktoś stojący obok do Ciebie mówi. Jaka model uwagi to wyjaśnia (zdaje się, ze szyjki od butelki)
7. Matka czyta dziecku bajkę, ale orientuje się, że nie wie co przeczytała. Oznacza to, że:
a) pole uwagi jest większe od świadomości
b) pole świadomości jest większe od uwagi
podobno: świadomość i uwaga to nie to samo
8. Wg teorii prototypów Rosch pojecie na poziomie podstawowym jest:
a) jednostkowe
b) (jakiś przymiotnik) konkretne
c) średnio abstrakcyjne (podobno ta odpowiedź)
d) wysoce abstrakcyjne.
9. Dziecko, wytworzy lepsze pojecie psa jeśli będzie miało do czynienia z psem wielorasowym niż z psem jednej rasy(?). Wg jakiej teorii tak jest:
a) klasycznej
b) probabilistycznej
c) egzemplarzowej
d) żadne z powyższych (podobno ta odp. bo to prototyp)
10. Faza przeddecyzyjna charakteryzuje się: (nie pamiętam odpowiedzi)
11. Kolega wymyślił projekt, a Tobie się wydaje, ze kiedyś wpadłeś już na ten pomysł. Przygotowując się do rozmowy z nim boisz się, ze będziesz posądzony o:
a) amnezję
b)paramnezję
.....
12. Teoria komputacyjna Mirra wywodzi się z
a) metafory komputerowej
b) teorii Freuda, ......
(Zaznaczyłem, że była stworzona za pomocą symulacji komputerowych, ale doczekała się też weryfikacji empirycznej.)
13. Student nie przygotował się do egzaminu i dostał ocenę niedostateczną i gdy się o tym dowiedział, stwierdził, że „wiedział, ze tak będzie, tego nie dało się nauczyć”. To wyjaśnienie świadczy o tym, że
a) jest prorokiem
b) zastosował heurystykę wglądu wstecznego (podobno ta odpowiedź)
c) skrypt samospełniającej się przepowiedni
......
14. Dwa pytania dotyczyły badań nad językiem nabytym w podstawówce. Badania przeprowadzał Bahrik (dwa razy to samo pytanie, ale inne warianty odpowiedzi), (co jest najbardziej skuteczne w zapamiętywaniu słów czy cos w tym guscie)
15. Pytanie o problem szachownicy, że jest trudne i jednocześnie łatwe, jeśli:.......
16. Przeprowadzono badania nad odnoszeniem sukcesów na studiach, dobrym predyktorem jest:
a) inteligencja ogólna (podobno ta odpowiedź, duża niepewność)
b) inteligencja emocjonalna
c) twórczość „jakaś”
d) twórczość „jakaś inna”
17. coś o pamięć ikoniczną, czym się charakteryzuje
18. skaning mentalny(mapa) – o czym świadczy, czy jak działa(?)
19. pyt. o teorie podwójnego kodowania Paivio,
20. pyt. o teorie integracji cech o w obiekt (nawet chyba dwa były – jedno na pewno o było związane z równoległym przetwarzaniem)
21. pytanie o poprzedzanie semantyczne (nadprogowe ????) i słowa dwuznaczne: jak wpływa na rozpoznanie tego słowa w dwóch różnych kontekstach? Czy coś takiego. Chodziło chyba o to, że jedno znaczenie jest szybciej, a drugie wolniej rozpoznawane
22. zasada wspólnej drogi – czego dotyczy (gestalt)
23. było też pyt. o to, w którym zestawie wymienione ‘swoistości’ nie należą do jednego zagadnienia i dobra odp. to chyba:
a) efekt lamy błyskowej, powidok i efekt lampy jakiejś jeszcze (inne np.: b) efekt Stroopa, hamowanie, interferencja)
24. jak się dokonuje obliczeń matematycznych w pamięci to zaangażowane są:
a) pętla fonologiczna i szkicownik wzrokowo-przestrzenny
b) pętla fonologiczna i centralny wykonawca
....
25. co istotnego jest w teorii pamięci Cowana
26. Krzywa zapominania to:
a) funkcja logarytmiczna
b) wykres w kształcie S
c) krzywa Gaussa
d) chyba w kształcie U
27. pyt. o konsolidację śladu pamięciowego – co się dzieje na poziomie biologicznym?
28. jakie wydarzenia mogą być ‘wszczepione’ do pamięci (te, które były peryferyczne)
29. co sprzyja powstawaniu/nabywaniu fałszywych wspomnień? wyobraźnia
30. polityk zachęcając wyborców do siebie, przywołuje jakieś niedawne rzekomo dokonane przez niego pozytywne ‘osiągnięcia’ – co stosuje? – a) heurystykę dostępności – więcej nie pamiętam
31. Jakiś ktoś opowiada na różnych spotkaniach ten sam dowcip – o czym to świadczy? Jedną z odpowiedzi był efekt atmosfery.
32. pojemność pamięci krótkotrwałej (STM)
33. Sokrates wiem ze nic nie wiem- co to za wiedza - metawiedza
34. coś o konfabulacji - że taka odpowiedź
35. efekt strzały (złudzenie strzały) - Dwie kreski jedna nad drugą (???), na obu końcach każdej groty strzał, tyle że przy jednej skierowane na zewnątrz, przy drugiej - do środka. Są równej długości, ale jedna wydaje się dłuższa. Odpowiedzi nie jestem pewien ale wnioskowałem, że na dotyk nie powinno działać/stałość kształtu (?)
36. coś o jakiejś chińskiej encyklopedii (ponoć było takie jakieś badanie)
37. efekt wachlarza
38. efekt eksperta - sztywność w nierutynowych czynnościach
39. co to jest paradygmat
40. co się dzieje w etapie przeddecyzyjnym w rozwiązywaniu problemu
41. struktura problemu (?) - operatory itp.
42. motyw z wykładem prowadzonym przez Kanta i guzikiem na sukience
43. pojęcia matrycowe, konkretne, naturalne
44. czy można czytać tekst w ogóle o nim nie myśląc - (podobno wynika z to z podporządkowania uwagi świadomości)
45. z czego wynikają złudzenia percepcji według Gibsona (teoria ekologiczna): podobno z braku możliwości zmiany punktu widzenia, unieruchomienia osoby, druga (?) odpowiedź na soczewce - tyle co w polu widzenia
46. złudzenia percepcji są tworzone przez: podobno niekonwencjonalne przedstawienie przestrzeni 3D (ewentualnie 2D, ewentualnie teraz to myślę, że oni rzeczywiście wykorzystują konwencjonalne metody, pokazują kąty tak, jak się je zwykle pokazuje, ale składają je absurdalnie)
47. Czas dałam, że wszystkie prawidłowe, bo to chyba w każdym eksperymencie wychodziło inaczej, w zależności od sposobu odpamiętania, zakłócania czy modalności.

Inne mało konkretne:
chińska encyklopedia z wykładu
cechy eksperymentu
efekt ziarnistości
metawiedza
badanie odtwarzania częściowego

Jeszcze były:
2 pytania o ekspertów.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Swistak_kr




Dołączył: 03 Kwi 2008
Posty: 281
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Skąd: Kraków

PostWysłany: Pon 1:01, 23 Cze 2008    Temat postu:

niech ktoś to.. eeee. opracuje może? albo jakoś się podzielmy? kurde ja nie mam TOTALNIE pojęcia, ale z 5 pytań mógłbym poszukać Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
krislob




Dołączył: 31 Sty 2008
Posty: 213
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Skąd: Kraków

PostWysłany: Pon 1:30, 23 Cze 2008    Temat postu:

Łuuuu, stary, ale masz posłuch Razz

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Swistak_kr




Dołączył: 03 Kwi 2008
Posty: 281
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Skąd: Kraków

PostWysłany: Pon 3:24, 23 Cze 2008    Temat postu:

no po uju Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Swistak_kr




Dołączył: 03 Kwi 2008
Posty: 281
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Skąd: Kraków

PostWysłany: Pon 9:36, 23 Cze 2008    Temat postu:

halo to chociaż może 5 pytań? Very Happy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
malwian




Dołączył: 12 Cze 2008
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5


PostWysłany: Pon 9:48, 23 Cze 2008    Temat postu:

1. Cyrkowiec, który jednocześnie żongluje 6 przedmiotami, jeździ na rowerze...itd. wykonuje kilka czynności na raz. Które z poniższych wyjaśnień najprawdopodobniej zaproponowałby Shiffrin i Shneider  rozdział 6
a) wszystkie wykonywane czynności zostały zautomatyzowane w trakcie uczenia i nie wymagają jakiejkolwiek kontroli ze strony uwagi
b) wszystkie wykonywane czynności zostały zautomatyzowane w trakcie uczenia, a uwaga pełni rolą kontroli i nadzoru nad poprawnością przebiegu
c) wszystkie wykonywane czynności korzystają z jednego rezerwuaru zasobów mentalnych, gdyż dotyczą czynności o charakterze motorycznym, lecz czynności te pobierają na tyle mało zasobów, ze nie dochodzi do przeładowania systemu informacyjnego
d) wszystkie czynności czerpią zasoby mentalne niezbędne do ich obsługi z oddzielnych rezerwuarów, więc czynności te mogą być wykonywane jednocześnie bez widocznej interferencji NAVON

3.Zupełnie nie przygotowany student usiłuje mimo wszystko sensownie odpowiedzieć na (jakieś tam) pytanie, ale nie udaje mu się to. Jego przetwarzanie informacji limitowane jest:
a) tylko zasobami
b) tylko danymi
c) jednocześnie zasobami i danymi
d) ani zasobami, ani danymi

• Faza przeddecyzyjna- zdefiniowanie problemu (określenie rozbieżności miedzy stanem obecnym a stanem docelowym) i zbieranie informacji na temat dostępnych opcji.
oba te procesy w fazie przeddecyzyjnej sa wybiorcze i tendencyjne --> ograniczone mozliwosci umyslu ludzkiego
ilosc zgromadz w tej fazie info jest zalezna od zlozonosci problemu: większa- wiecej info
ilosc info zalezy takze od kompetencji decydenta - najwiecej gromadza decydenci srednio kompetentni
b zlozone problemy przerastaja nasze mozliwosci (niezalezie od ilosci zgromadzonych info)

11. Kolega wymyślił projekt, a Tobie się wydaje, ze kiedyś wpadłeś już na ten pomysł. Przygotowując się do rozmowy z nim boisz się, ze będziesz posądzony o: a) amnezję, b)paramnezję .....--> Paramnezja, zaburzenia pamięci głównie w odtwarzaniu wspomnień. Polegają one na:1) przyjmowaniu nowych zjawisk i sytuacji jako znanych (paramnezja utożsamiająca),

13. Student nie przygotował się do egzaminu i dostał ocenę niedostateczną i gdy się o tym dowiedział, stwierdził, że „wiedział, ze tak będzie, tego nie dało się nauczyć”. To wyjaśnienie świadczy o tym, że
a) jest prorokiem,
b) zastosował heurystykę wglądu wstecznego,

c) skrypt samospełniającej się przepowiedni, ......

15.Pytanie o problem szachownicy, że jest trudne i jednocześnie łatwe, jeśli:.......
trzeba przeformułowac sposob prezentowania problemu


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Swistak_kr




Dołączył: 03 Kwi 2008
Posty: 281
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Skąd: Kraków

PostWysłany: Pon 9:50, 23 Cze 2008    Temat postu:

super! dzięki!

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Kajtuś




Dołączył: 29 Sty 2008
Posty: 392
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Skąd: Kędzierzyn-Koźle

PostWysłany: Pon 9:57, 23 Cze 2008    Temat postu:

hmm a nie konfabulacja tam bedzie?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Swistak_kr




Dołączył: 03 Kwi 2008
Posty: 281
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Skąd: Kraków

PostWysłany: Pon 10:00, 23 Cze 2008    Temat postu:

tam to znaczy? Smile i czemu ? Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Kajtuś




Dołączył: 29 Sty 2008
Posty: 392
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Skąd: Kędzierzyn-Koźle

PostWysłany: Pon 10:16, 23 Cze 2008    Temat postu:

no zamiast paramnezji.. ja dałam konfabulacje i z tego co wiem dużo osób tak dało ;d

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
malwian




Dołączył: 12 Cze 2008
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5


PostWysłany: Pon 10:20, 23 Cze 2008    Temat postu:

...ale konfabulacja to jest zmyślanie, podawanie nieprawdziwych faktów, więc średnio mi tu pasuje... Duża liczba osób, które udzieliły tej odpowiedzi nie świadczy o jej poprawności ...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Kajtuś




Dołączył: 29 Sty 2008
Posty: 392
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Skąd: Kędzierzyn-Koźle

PostWysłany: Pon 10:24, 23 Cze 2008    Temat postu:

no wiec wlasnie, kolega mial go o cos oskarzyc, wiec oskarzy go o zmyslanie.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
malwian




Dołączył: 12 Cze 2008
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5


PostWysłany: Pon 10:36, 23 Cze 2008    Temat postu:

może masz rację...

ps. wiem, że nic nie wiem


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Swistak_kr




Dołączył: 03 Kwi 2008
Posty: 281
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Skąd: Kraków

PostWysłany: Pon 10:39, 23 Cze 2008    Temat postu:

jeśli mam porównywać: "konfabulacja, zmyślanie, podawanie nieprawdziwych faktów" i
"Paramnezja, zaburzenia pamięci głównie w odtwarzaniu wspomnień. Polegają one na:1) przyjmowaniu nowych zjawisk i sytuacji jako znanych" - to w sumie obie są dobre Very Happy

ale jakbym się miał bać no to bardziej negatywnie brzmi konfabulacja

ps; niech KTOŚ dalej robi pytania - lepiej więcej, nawet jakby miały być pojedyncze błędy - przynajmniej dla mnie lepiej Razz


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu    Forum P s y c h o t r e l e Strona Główna -> Semestr II [2007/2008] / Psychologia poznawcza Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
Strona 1 z 3

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Bright free theme by spleen stylerbb.net & programosy.pl
Regulamin