Forum  P s y c h o t r e l e  Strona Główna


szybka akcja - opracowywanie pytań z zerówki bo mogą się pow
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3
 
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu    Forum P s y c h o t r e l e Strona Główna -> Semestr II [2007/2008] / Psychologia poznawcza
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KruxiHammer
Administrator



Dołączył: 29 Sty 2008
Posty: 501
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Skąd: rzeszów

PostWysłany: Pon 16:05, 23 Cze 2008    Temat postu:

efekt ziarnistości był w Nosie, wpadło mi to w oczy dzisiaj, ale nie zapisałam strony niestety Very Happy.... w badaniu porównywano króllika raz z słoniem , raz z muchą. w pierwszym przypadku trudniej było go opisać (czy jakoś tak), w drugim łatwiej, bo wydawał się na tle muchy duży.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Swistak_kr




Dołączył: 03 Kwi 2008
Posty: 281
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Skąd: Kraków

PostWysłany: Pon 16:49, 23 Cze 2008    Temat postu:

ZNÓW zebrane do kupy Smile

1. Cyrkowiec, który jednocześnie żongluje 6 przedmiotami, jeździ na rowerze...itd. wykonuje kilka czynności na raz. Które z poniższych wyjaśnień najprawdopodobniej zaproponowałby Shiffrin i Shneider
wszystkie wykonywane czynności zostały zautomatyzowane w trakcie uczenia, a uwaga pełni rolą kontroli i nadzoru nad poprawnością przebiegu

2. To samo pytanie z tymi samymi odpowiedziami tylko wg Navona
wszystkie czynności czerpią zasoby mentalne niezbędne do ich obsługi z oddzielnych rezerwuarów, więc czynności te mogą być wykonywane jednocześnie bez widocznej interferencji

3.Zupełnie nie przygotowany student usiłuje mimo wszystko sensownie odpowiedzieć na (jakieś tam) pytanie, ale nie udaje mu się to. Jego przetwarzanie informacji limitowane jest:
tylko danymi

4. Model pamięci Atkinsona i Shiffrina nie obejmuje:
pamięć ejdetyczna

5. Przetwarzanie inf. wg Neissera:
filtr -> rozponanie -> selekcja -> pamięć krótkotrwała.

6. Rozmawiasz przez telefon i nie słyszysz, ze ktoś stojący obok do Ciebie mówi. Jaka model uwagi to wyjaśnia
szyjki od butelki

7. Matka czyta dziecku bajkę, ale orientuje się, że nie wie co przeczytała. Oznacza to, że:
pole uwagi jest większe od świadomości

8. Wg teorii prototypów Rosch pojecie na poziomie podstawowym jest:
bardzo konkretne

9. Dziecko, wytworzy lepsze pojecie psa jeśli będzie miało do czynienia z psem wielorasowym niż z psem jednej rasy(?). Wg jakiej teorii tak jest:
żadne z powyższych (bo to prototyp)

10. Faza przeddecyzyjna charakteryzuje się:

11. Kolega wymyślił projekt, a Tobie się wydaje, ze kiedyś wpadłeś już na ten pomysł. Przygotowując się do rozmowy z nim boisz się, ze będziesz posądzony o:
urojenie pomyśli, że jestesmy chorzy, tylko, że mamy jakieś urojenia (lub paramnezja)

12. Teoria komputacyjna Mirra wywodzi się z
metafory komputerowej

13. Student nie przygotował się do egzaminu i dostał ocenę niedostateczną i gdy się o tym dowiedział, stwierdził, że ?wiedział, ze tak będzie, tego nie dało się nauczyć?. To wyjaśnienie świadczy o tym, że
zastosował heurystykę wglądu wstecznego

14. Dwa pytania dotyczyły badań nad językiem nabytym w podstawówce. Badania przeprowadzał Bahrik (dwa razy to samo pytania)
- spadek zapamiętanych słów był większy w ciągu 3 pierwszych lat od zakończenia nauki(słówka hiszp)
-im dłuższa przerwa między powtarzanym materiałem tym lepsze jego pamiętanie. długie przerwy w czasie między powtarzaniem wpłynęły na zapamiętywanie zarówno w zakresie efektywności jak i odporności na upływ czasu

15. Pytanie o problem szachownicy, że jest trudne i jednocześnie łatwe, jeśli:
zależy to od werbalnego przedstawienia tego zadania przez eksperymentatora! (trzeba przeformułować sposób prezentowania problemu)

16. Przeprowadzono badania nad odnoszeniem sukcesów na studiach, dobrym predyktorem jest:
inteligencja ogólna

17. Pojemność pamięci ikonicznej zależy od:
od tego ile elementów jest w stanie objąć pole percepcyjne

18. skaning mentalny(mapa) ? o czym świadczy, czy jak działa(?)
W badaniach z wykorzystaniem metody skaningu umysłowego stwierdzono, że tym dłużej trwa odpowiedź na pytanie o obiekt, im:
bardziej konkretny jest ten obiekt

19. pyt. o teorie podwójnego kodowania Paivio
dwa systemy w których człowiek reprezentuje rzeczywistość- niewerbalny (sensoryczny) i werbalny (językowy). W systemie niewerbalnym koduje się za pomocą imagenów, a w werbalnym za pomocą logogenów.

20. pyt. o teorie integracji cech o w obiekt
Teoria integracji cech w obiekt: teoria procesu wyszukiwania w polu percepcyjnym obiektu spełniającego koniunkcyjne kryterium selekcji, czyli obiektu charakteryzującego się zestawem wszystkich właściwości uważanych za kryterialne.

21. pytanie o poprzedzanie semantyczne (nadprogowe ????) i słowa dwuznaczne: jak wpływa na rozpoznanie tego słowa w dwóch różnych kontekstach? Czy coś takiego. Chodziło chyba o to, że jedno znaczenie jest szybciej, a drugie wolniej rozpoznawane

22. zasada wspólnej drogi ? czego dotyczy (gestalt)

23. było też pyt. o to, w którym zestawie wymienione ?swoistości? nie należą do jednego zagadnienia i dobra odp. to chyba:
efekt lamy błyskowej, powidok i efekt lampy jakiejś jeszcze (inne np.: b) efekt Stroopa, hamowanie, interferencja)

24. jak się dokonuje obliczeń matematycznych w pamięci to zaangażowane są:
szkicownik + centralny wykonawca

25. co istotnego jest w teorii pamięci Cowana
- pamięć robocza rozumiana procesualnie, uaktywniona dzięki mechanizmom uwagi pamięć dług., jednoczesna aktywacja niewielkiej liczby elementów. Mówił też coś o ognisku uwagi, jakichś 4 jednostkach. jego system jest systemem jednorodnym. Uważał, że zminimalizowanie poziomu dystrakcji to informacje są przechowywane w pamięci ikonicznej do 2 sek. a echoicznej do 10 sek.

26. Krzywa zapominania to: (pytanie było inne)
krzywa Gaussa bo to chodziło o inteligencję w pytaniu, a ona ma zawsze rozkład normalny, czyli krzywa Gaussa

27. pyt. o konsolidację śladu pamięciowego ? co się dzieje na poziomie biologicznym?
NOS str. 389 – chodzi o to, że w neuronach się zapisuje

28. jakie wydarzenia mogą być ?wszczepione? do pamięci (te, które były peryferyczne)

29. co sprzyja powstawaniu/nabywaniu fałszywych wspomnień?
wyobraźnia

30. polityk zachęcając wyborców do siebie, przywołuje jakieś niedawne rzekomo dokonane przez niego pozytywne osiągnięcia co stosuje?
heurystykę dostępności

31. Jakiś ktoś opowiada na różnych spotkaniach ten sam dowcip? o czym to świadczy?
inercja mentalna (ew. efekt eksperta - jeśli zawsze wywoływał rozbawienie)

32. pojemność pamięci krótkotrwałej (STM)

33. Sokrates wiem ze nic nie wiem- co to za wiedza
metawiedza czyli wiedza o której się wie, że się ją ma

34. coś o konfabulacji - że taka odpowiedź

35. efekt strzały (złudzenie strzały) - Dwie kreski jedna nad drugą (???), na obu końcach każdej groty strzał, tyle że przy jednej skierowane na zewnątrz, przy drugiej - do środka. Są równej długości, ale jedna wydaje się dłuższa.
Odpowiedzi nie jestem pewien ale wnioskowałem, że na dotyk nie powinno działać/stałość kształtu

36. coś o jakiejś chińskiej encyklopedii -chodziło o sztywność myślenia. nie było to żadne badanie, tylko stara encyklopedia chińska – że chińczycy podzielili zwierzeta np. na te które lubi cesarz i te które nie lubi, a my (wychowani w innej kulturze) mamy taką sztywność myślenia, że w życiu byśmy na taki podział nie wpadli

37. efekt wachlarza
metafora opisująca strukturę połączeń w teorii rozprzestrzeniającej się aktywacji, odchodzących od danego węzła połączeń; im szerszy wachlarz połączeń, tym więcej sąsiadujących węzłów może zostać pobudzonych i tym słabsze będzie pobudzenie, które otrzyma każdy z nich.

38. efekt eksperta
sztywność w nierutynowych czynnościach

39. co to jest paradygmat
wg. Kuhna to ogólny wzorzec uprawiania nauki, swoisty ze względu na podstawowe pojęcia, założenia metateoretyczne, metodologię i rodzaj stawianych pytań badawczych.
2 znaczenie: ustalony wzorzec procedury eksperymentalnej, wykorzystywany w badaniach psych. nadwyodrębnionym procesem lub efektem.

40. co się dzieje w etapie przeddecyzyjnym w rozwiązywaniu problemu

41. struktura problemu (?) - operatory itp.

42. motyw z wykładem prowadzonym przez Kanta i guzikiem na sukience

43. poznawcza reprezentacja skończonej liczby cech wspólnych wszystkim egzemplarzom, które to cechy przysługują wszystkich egzemplarzom w jednakowym stopniu to:
pojęcie matrycowe

44. czy można czytać tekst w ogóle o nim nie myśląc - (podobno wynika z to z podporządkowania uwagi świadomości)

45. z czego wynikają złudzenia percepcji według Gibsona (teoria ekologiczna):
przyczyną jest odgórny charakter spostrzegania. samo złudzenie jest tworzone przez działanie kontekstu sytuacyjnego, wywołanego szczególnym układem bodźców. I/LUB podobno z braku możliwości zmiany punktu widzenia, unieruchomienia osoby Gibson uważał, że złudzenia optyczne występują dlatego, że obserwator się nie rusza

46. złudzenia percepcji są tworzone przez: podobno niekonwencjonalne przedstawienie przestrzeni 3D (ewentualnie 2D, ewentualnie teraz to myślę, że oni rzeczywiście wykorzystują konwencjonalne metody, pokazują kąty tak, jak się je zwykle pokazuje, ale składają je absurdalnie) ?

47. Czas dałam, że wszystkie prawidłowe, bo to chyba w każdym eksperymencie wychodziło inaczej, w zależności od sposobu odpamiętania, zakłócania czy modalności.

48. Cechy eksperymentu:
Planowana manipulacja zmiennymi w kontrolowanych warunkach laboratoryjnych

49. efekt ziarnistości: w badaniu porównywano królika raz z słoniem , raz z muchą. w pierwszym przypadku trudniej było go opisać (czy jakoś tak), w drugim łatwiej, bo wydawał się na tle muchy duży.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
ka3ucha




Dołączył: 29 Maj 2008
Posty: 17
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5


PostWysłany: Pon 16:52, 23 Cze 2008    Temat postu:

A ty nie powinienes byc na egzaminie juz? : P

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Swistak_kr




Dołączył: 03 Kwi 2008
Posty: 281
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Skąd: Kraków

PostWysłany: Pon 16:54, 23 Cze 2008    Temat postu:

TAK Very Happy śpieszę się Very Happy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Swistak_kr




Dołączył: 03 Kwi 2008
Posty: 281
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Skąd: Kraków

PostWysłany: Pon 17:06, 23 Cze 2008    Temat postu:

aaaa chyba się spóźnmie Very Happy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Swistak_kr




Dołączył: 03 Kwi 2008
Posty: 281
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Skąd: Kraków

PostWysłany: Nie 12:12, 07 Wrz 2008    Temat postu:

UP bo przecież tu są pytania - może to ktoś sprawdzić? Smile są jakieś nowe wiadomości? Smile (czemu gadam sam do siebie? Very Happy)

hejjjj jakby ktoś to obczaił to mógłbym posłać to jeszcze mailami Very Happy i wtedy by więcej ludków dostało - bo niektórzy to GUPI (hłe hłe ;p) są i nie używają forum Razz

halo?! <świstak macha łapkami> bo w tym temacie na początku są odpowiedzi! jakby ktoś kto umie to sprawdził to byłby dobry dla całej społeczności psycholożkowych ludków Very Happy i tak po za tym to można by też sprawdzić te no nawet dwa pytania jak ktoś umie i sprawdzi to już jest super Very Happy HALOOOO Very Happy <świstak lekko spanikowany macha łapkami>


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Swistak_kr dnia Nie 13:51, 07 Wrz 2008, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
blue-brown




Dołączył: 29 Sty 2008
Posty: 95
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5


PostWysłany: Nie 15:22, 07 Wrz 2008    Temat postu:

KruxiHammer napisał:
efekt ziarnistości był w Nosie

Laughing Laughing Laughing


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez blue-brown dnia Nie 15:23, 07 Wrz 2008, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
agnieszka magdalena




Dołączył: 29 Sty 2008
Posty: 40
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Skąd: osw

PostWysłany: Pon 13:16, 08 Wrz 2008    Temat postu:

mam jeszcze wątpliwości co do pytań, które podaje poniżej - gdyby ktoś miał pomysł na poprawne odpowiedzi, to będę bardzo wdzięczna :

1. co się dzieje w etapie przeddecyzyjnym w rozwiązywaniu problemu?

2.Cyrkowiec, który jednocześnie żongluje 6 przedmiotami, jeździ na rowerze...itd. wykonuje kilka czynności na raz. Które z poniższych wyjaśnień najprawdopodobniej zaproponowałby Shiffrin i Shneider
a) wszystkie wykonywane czynności zostały zautomatyzowane w trakcie uczenia i nie wymagają jakiejkolwiek kontroli ze strony uwagi
b) wszystkie wykonywane czynności zostały zautomatyzowane w trakcie uczenia, a uwaga pełni rolą kontroli i nadzoru nad poprawnością przebiegu
c) wszystkie wykonywane czynności korzystają z jednego rezerwuaru zasobów mentalnych, gdyż dotyczą czynności o charakterze motorycznym, lecz czynności te pobierają na tyle mało zasobów, ze nie dochodzi do przeładowania systemu informacyjnego
d) wszystkie czynności czerpią zasoby mentalne niezbędne do ich obsługi z oddzielnych rezerwuarów, więc czynności te mogą byće) wykonywane jednocześnie bez widocznej interferencji

2. To samo pytanie z tymi samymi odpowiedziami tylko wg Navona

11. Kolega wymyślił projekt, a Tobie się wydaje, ze kiedyś wpadłeś już na ten pomysł. Przygotowując się do rozmowy z nim boisz się, ze będziesz posądzony o: a) amnezję, b)paramnezję .....

24. jak się dokonuje obliczeń matematycznych w pamięci to zaangażowane są: a) pętla fonologiczna i szkicownik wzrokowo-przestrzenny b) pętla fonologiczna i centralny wykonawca, c)..., d)....

31. Jakiś ktoś opowiada na różnych spotkaniach ten sam dowcip – o czym to świadczy? Jedną z odpowiedzi był efekt atmosfery.

3.jeśli dziecko nazywa tatą każdego mężczyzne znaczy to, że popełnia błąd
- abstrakcji neg
- abstrakcji poz
- kategoryzacji
- egzemplarzy

4. na lekcji chemii pani opowiada o jakiejś substancji i daje ją uczniom, coby powąchali; wg teorii Paivio
- uczniowie lepiej zapamiętają ją (podwójne kodowanie)
- gorzej zapamiętają - zapach zakłóci
- nie dotyczy teorii Paibio wszak on tylko mówił o kodowaniu werbalnym i obrazowym
- nie będzie to miało wpływu na ich pamięć (choć nie mam pewności czy była taka opcja)

5. badanie - cyfry 4444, 3333, badany musi określić ilość prezentowanych cyfr
- RT pierwszego większy od drugiego
- RT drugiego większy od pierwszego
- taki sam RT
i coś jeszcze

6. jeśli tłumacz ma przetłumaczyć jakiś tekst z obcego języka to posługuje się myśleniem
- autystycznym
- realistycznym i produktywnym
- realistycznym i reproduktywnym
- czy tam twórczym
- i odtwórczym?
jakieś kombinacje tych wszyskich, może gdzieś jeszcze krytyczne?

7. coś o tym że pani ma mydło, ręcznik, podkład, szminkę, i na tej podstawie można wnioskować, że to wiąże się z poranną toaletą; jest to rozumowanie
- indukcyjne
- dedukcyjne
i coś jeszcze

8. badania nad pamięcią naocznych świadków, że rozmowa ich naprowadza dlatego
- wszystkie inf są zniekształcone
- tylko centralne zniekształcone
- tylko peryferyczne zniekształcone
i coś jeszcze

9. coś o pilotach, że wg Shiffrina i Shneidera ich czynności są
- automatyczne i nie potrzebuja zasobów
- automatyczne i wymagają niewielkiej kontroli
nie wiem czy nie było coś o interferencji w pytaniu tym oto...lub w odpowiedziach...lub też gdzieś indziej, dalej, myślę, że odpowiedzi mogły być takie same jak w pyt 1


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu    Forum P s y c h o t r e l e Strona Główna -> Semestr II [2007/2008] / Psychologia poznawcza Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3
Strona 3 z 3

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Bright free theme by spleen stylerbb.net & programosy.pl
Regulamin