Forum  P s y c h o t r e l e  Strona Główna


kolokwium
Idź do strony 1, 2, 3, 4, 5  Następny
 
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu    Forum P s y c h o t r e l e Strona Główna -> Semestr III [2008/2009] / Rozwojówka I !!!!
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
dorotta




Dołączył: 17 Wrz 2008
Posty: 70
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5


PostWysłany: Wto 20:38, 02 Gru 2008    Temat postu: kolokwium

Hej! Oto pytania z zeszłego roku. Może się przydadzą komuś.

gr 1

1) Scharakteryzuj poziom rozwoju chwytu dowolnego dziecka w wieku 4-5miesiecy
2) Rozwój od części głowowej do części nożnej wyznaczony jest przez kierunek…….
3) Wymień najpopularniejsze skale oceny stanu noworodków i podaj (co najmniej 5) obserwowanych aspektów kondycji dziecka
4) Zdefiniuj i podaj przykłady zabawy funkcjonalnej
5) Podaj krótką charakterystykę ( i nazwiska autorów) teorii nadmiaru energii wyjaśniającej fenomen zabawy.
6) Okres wczesnego dzieciństwa to w rozwoju rysunku okres …….
7) Efektem poznawczym etapu polisensorycznego jest wg Szumana ………
Cool Wymień podstawowe teorie rozwoju sensorycznego i percepcyjnego
9) Wg Kagana do 3 miesiąca niemowlęta zwracają uwagę na ….

Opisowe :

1) Rozwój dziecka w 8 miesiącu
2) Aspekty uwagi wg Flavella z wiekiem i przedstaw zmiany dotyczące kontroli uwagi
3) Przedstaw kierunki rozwoju struktury czynności


Gr.2

1) Scharakteryzuj poziom rozwoju chwytu dowolnego dziecka w wieku 6- 8 miesięcy
2) Rozwój małej motoryki w wieku przedszkolnym wiąże się z rozwojem umiejętności….
3) Wymień 3 przykłady rozwiniętych zabaw tematycznych
4) Czym jest odruch przystosowawczy- 2 przyklady
5) Podaj krótką charakterystykę ( i nazwisko autora) teorii ćwiczenia przygotowawczego, wyjaśniającej fenomen zabawy
6) Elementami jednostkowymi aktywności ujmowanej jako proces są …..
7) Efektem poznawczym etapu monosensorycznego pierwotnego jest wg Szumana……
Cool Pytanie dot. Gibsonów i teorii etologicznej
9) Najwcześniejszymi postaciami uwagi pozytywnej i negatywnej są ………..

Opisowe :

1) Rozwój dziecka w 18 miesiącu
2) Aspekty uwagi wg Flavella z wiekiem i przedstaw zmiany dotyczące planowości
3) Podaj zmiany zachodzące w obrębie zabaw tematycznych


Gr.3

1) Scharakteryzuj poziom rozwoju chwytu dowolnego dziecka w wieku 8-9 miesięcy
2) Czym jest odruch prymitywny – 2 przykłady
3) Zabawy konstrukcyjne – definicja – 2 przykłady
4) Wymień etapy rozwoju percepcyjnego wg Szumana
5) Krzywizny kręgosłupa + wiek
6) Teoria rekapitulacji
7) Teoria poznawcza Szumana
Cool Formy aktywności wczesne i średnie dzieciństwo; adolescencja i dorosłość
9) Kagan – uwaga dziecka w wieku 12 miesięcy


Opisowe :

1) Charakterystyka rozwoju w 5 miesiącu
2) Flavell – strategie
3) Zmiany w zakresie zabaw konstrukcyjnych


Gr 4
1) Rozwój od osi podłużnej –
2) Zabawy manipulacyjne + przykłady
3) Rozwój rysunku w średnim dzieciństwie
4) Teoria relaksacji i rekreacji
5) Efektem poznawczym etapu monosensorycznego wtórnego jest wg Szumana ….
6) Teoria uczenia + przedstawiciele
7) Uwaga- Kagan – 3- 12 miesiąc
Cool Aktywność dla wczesnego i średniego dzieciństwa


Opisowe :

1) Adaptacyjność wg Flavella
2) Rozwój w wieku 13 miesięcy
3)Scharakteryzuj rytm aktywności dla snu i czuwania noworodka


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
dorotta




Dołączył: 17 Wrz 2008
Posty: 70
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5


PostWysłany: Wto 20:42, 02 Gru 2008    Temat postu:

Rozwojówka kolos II

Gr A.


2. Rezultatem akomodacji jest…….
3. Rozumienie niezmienników pojawia się w stadium inteligencji ………….. ………………….i polega na…………….
4. Intencjonalność działania dziecka zaobserwował Piaget w ……. Okresie stadium sensoryczno- motorycznego
5. Wymień formy asymilacji……….
6. Logika w myśleniu po raz pierwszy pojawia się w stadium …..
7. Wg. Wygotskiego etap kształtowania się pojęć gdy dziecko tworzy nieuporządkowany zbiór przedmiotów oparty na związkach subiektywnych to myślenie ………………
8. Badania wskazują, że przełomowy moment w rozwoju dziecięcych teorii umysłu przypada na wiek dziecka …….. i wiąże się z odróżnianiem …………
9. W rozwoju obrazów umysłowych najczęściej pojawiają się obrazy…….
10. Zmiany w zakresie zdolności pamięciowych dzieci w średnim dzieciństwie dotyczą ……………

I. Omów osiągnięcia rozwojowe dziecka w okresie „koordynacji schematów wtórnych” ( na jaki wiek dziecka przypada)
II. Rozpoznaj i uzasadnij który okres stadium sensoryczno- motorycznego reprezentuje zachowanie dziecka zaobserwowane przez J. Piageta

„Wawrzyniec bawi się wyraźnie językiem albo oblizując dolną wargę, albo też przesuwając go między wargą a dziąsłami. W następnych dniach to zachowanie powtarza się często i towarzyszy mu zawsze ta sama mimika zadowolenia”



Gr. B

1. Schematy w teorii Piageta są to……………
2. Proces poznawczy dzięki któremu nowe treści percepcyjne, motoryczne czy pojęciowe włączane są do istniejących schematów to …………
3. Reakcje okrężne 3 rzędu charakteryzują się………………….i pojawiają się w ……….okresie stadium sensoryczno- motorycznego.
4. Z badań Piageta wynika, że najwcześniej w rozwoju umysłowym kształtuje się niezmiennik………..
5. Wymień etapy w rozwoju szeregowania…………….
6. Przekonanie dziecka, że wszystko w świecie do czegoś dąży i służy jakiemuś celowi, najczęściej człowiekowi nazywa się……..
7. Wg. Wygotskiego etap kształtowania się pojęć gdy dziecko dobiera obiekty do wzorca na zasadzie dopełniających zbiór części to myślenie ………..
8. Zdaniem Lesliego dziecięca wiedza o umyśle opiera się na mechanizmie
a) wrodzonym
b) nabytym
9. Poprawne odtworzenie transformacji obiektu możliwe jest w stadium inteligencji …..
10. Wymień czynniki istotne dla rozwoju pamięci (przynajmniej 3)
I. Omów osiągnięcia okresu „Wykrywanie nowych sposobów” ( na jaki wiek dziecka przypadają?)
II. Rozpoznaj i uzasadnij który okres stadium sensoryczno- motorycznego reprezentuje zachowanie dziecka zaobserwowane przez J. Piageta


„Wawrzyniec bawi się zegarkiem. Zabieram mu zegarek i chowam pod poduszkę z prawej strony blatu stołu. Chłopiec rozgląda się, ciągnie za róg poduszki, odkrywa zegarek i zaczyna się nim bawić. Znów chowam w to samo miejsce. Wawrzyniec natychmiast podnosi poduszkę i bierze zegarek. Następnym razem chowam zegarek pod poduszkę z lewej strony blatu stołu. Wawrzyniec stale podnosi tę samą poduszkę, pod którą wcześniej był schowany zegarek.”


Gr C

1. Centracja to cecha myślenia stadium ………..i polega na………..
2. Proces tworzenia nowych schematów lub modyfikacja starych to……….
3. Reakcje okrężne 2 rzędu charakteryzują się ………………..i pojawiają się w ……. Okresie, stadium sensoryczno- motorycznego.
4. Koordynacja schematów wtórnych ma miejsce w ……. Okresie, stadium sensoryczno- motorycznego.
5. Wymień podstawowe operacje opanowane w stadium operacji konkretnych…………
6. Przekonanie dziecka, że rzeczy zostały skonstruowane przez człowieka lub działalnością boską działającą na wzór działalnia człowieka nazywa się…………
7. Wg. Wygotskiego, etap kształtowania się pojęć, gdzy dziecko dobiera do wzorca kilka obiektów wg. jednego obiektywnego kryterium, które następnie zmienia przyjmując za kryterium cechę ostatnio wybranego obiektu to myślenie……..
8. Zdaniem Lesliego przejawem działającego między 18 a 24 miesiącem życia dziecka Mechanizmu Teorii Umysłu jest …………….
9. W procesie budowania obrazów umysłowych, kierunek rozwoju prowadzi od obrazów ………………..do ………………
10. Cechy prestrategii w rozwoju pamięci ( przynajmniej 3)



I. Omów osiągnięcia rozwojowe dziecka w stadium operacji formalnych ( na jaki wiek przypada? )
II. Rozpoznaj i uzasadnij który okres stadium sensoryczno- motorycznego reprezentuje zachowanie dziecka zaobserwowane przez J. Piageta


„W obecności Lucyny wkładam łańcuszek do pudełka od zapałek. Pudełko zamykam zostawiając tylko wąską szparę. Lucyna próbuje na różne sposoby otworzyć pudełko ale jej się nie udaje. Wreszcie zaczyna otwierać i zamykać usta, manipulując nadal pudełkiem. Tym razem powiększa szparę i łańcuszek wypada na stół.”




GR. D

1. Myślenie transdukcyjne charakteryzuje inteligencję dziecka w stadium ………….i polega na……….
2. Wewnętrzny samoregulujący się mechanizm kierujący asymilacją i akomodacją to …….
3. Reakcje okrężne pierwszego rzędu charakteryzują się ……………….i pojawiają się w zachowaniu dziecka w …………. Okresie, stadium sensoryczno- motorycznego
4. Koordynacja schematów pierwotnych ma miejsce w ……. Okresie, stadium sensoryczno- motorycznego
5. Wymień podstawowe struktury operacji formalnych ( przynajmniej 5)
6. Nadawanie przez dziecko obiektom martwym cech istot żywych ma miejsce w ……stadium i nazywa się…………..
7. Wg. Wygotskiego etap kształtowania się pojęć gdy cecha łącząca obiekty jest rozlana, chwiejna, ulega modyfikacji, to myślenie ………..
8. Dziecięce teorie umysłu są to……………………………
9. Warunkiem koniecznym dla tworzenia poprawnych antycypacji ruchu jest opanowanie przez dziecko myślenia……………………….
10. Funkcjonalne ekwiwalenty strategii pojęciowych to …………………………………



I. Omów osiągnięcia rozwojowe w stadium operacji konkretnych ( na jaki wiek przypadają?).
II. Rozpoznaj i uzasadnij który okres stadium sensoryczno- motorycznego reprezentuje zachowanie dziecka zaobserwowane przez J. Piageta


„ Lucyna leży w kołysce bez powieszonych lalek. Potrząsam daszek kołyski dwu i trzykrotnie, tak, że Lucyna mnie nie widzi. Patrzy bardzo zainteresowana i poważna i zaczyna własnymi ruchami potrząsać go gwałtownie i wyraźnie intencjonalnie czyniąc to przez dłuższy czas. Tego samego dnia zastaję Lucynę w trakcie spontanicznego potrząsania daszkiem. Uśmiecha się sama na ten widok”.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
maskotka




Dołączył: 29 Sty 2008
Posty: 683
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5


PostWysłany: Wto 23:30, 02 Gru 2008    Temat postu:

Wow super! Dzięki!!!!!!!

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Eliza




Dołączył: 14 Kwi 2008
Posty: 27
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5


PostWysłany: Śro 0:25, 03 Gru 2008    Temat postu:

Ach, cóż za emocje Wink
A tego Kagana to nie kojarzę nijak... i nigdzie go nie mam w notatkach <myśli>


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Samadhi




Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 165
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5


PostWysłany: Śro 14:25, 03 Gru 2008    Temat postu:

A może ktoś już się naumiał i zna odpowiedzi na te pytania? Coś w końcu może sie powtórzyć - chociaż nie wiem czy zdarzało się to w zeszłych latach.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
nausicaa




Dołączył: 06 Lut 2008
Posty: 280
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5


PostWysłany: Śro 21:40, 03 Gru 2008    Temat postu:

a nam Irmina powiedziała, że kolos będzie łatwiejszy niż w tamtym roku, bo JUŻ jest ułożony i sobie spokojnie na nas czeka....nie macie jakiś kumpli hackerów albo włamywaczy:P?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
cappy




Dołączył: 29 Sty 2008
Posty: 83
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Skąd: Kraków

PostWysłany: Śro 21:59, 03 Gru 2008    Temat postu:

o Kaganie jest w tekstach o uwadze, m.in. w tym artykule Piałeckiej-Pikul o rozwoju uwagi selektywnej Smile
9) Wg Kagana do 3 miesiąca niemowlęta zwracają uwagę na …. ruch i kontur


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Eliza




Dołączył: 14 Kwi 2008
Posty: 27
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5


PostWysłany: Śro 22:48, 03 Gru 2008    Temat postu:

Chyba muszę do tego zajrzeć lepiej...
Dzięki Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
effcia




Dołączył: 30 Sty 2008
Posty: 255
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5


PostWysłany: Czw 20:14, 04 Gru 2008    Temat postu:

moze podzielimy sie co kto robi:) moge wziac np pierwsza czesc pierwszeo posta:) co kto na to:)

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
nausicaa




Dołączył: 06 Lut 2008
Posty: 280
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5


PostWysłany: Sob 10:17, 06 Gru 2008    Temat postu:

irmina powiedziała nam wczoraj patrząc na kartkę z ułożonym już kolokwium Shocked ,że nie ma pytań w stylu opisz dziecko w jakimś tam wieku. są krótkie pytania opisowe typu: wymień coś tam, albo żeby w kilku zdaniach coś opisać, na opisowe jest o ile dobrze pamiętam 1,5min.

a jeśli chodzi o czas egzaminu, to poradziła nam, że jeśli zrobimy delegację na długi czas PRZED egzaminem, a nie w dniu egzaminu i przedstawimy racjonalne powody,żeby czasu było więcej, to jest szansa, że coś się zmieni. w tamtym roku nie było żadnych delegacji tylko zaraz przed egz ludzie pytali, czy można przedłużyć czas,więc nic z tego nie wyszło, a irmina nam to serdecznie odradzała Wink więc spróbować można:)


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Kajtuś




Dołączył: 29 Sty 2008
Posty: 392
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Skąd: Kędzierzyn-Koźle

PostWysłany: Sob 15:41, 06 Gru 2008    Temat postu:

o Boże jak dobrze że nie ma dzieci w różnym wieku.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
maskotka




Dołączył: 29 Sty 2008
Posty: 683
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5


PostWysłany: Sob 16:28, 06 Gru 2008    Temat postu:

wie ktoś ile jest pytań na te magiczne 8 punktów?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Kajtuś




Dołączył: 29 Sty 2008
Posty: 392
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Skąd: Kędzierzyn-Koźle

PostWysłany: Sob 16:45, 06 Gru 2008    Temat postu:

z każdego tematu będą otwarte i zamknięte ;D czyli nie wiem ile na pytanie trafi.. 0,25? 0,1? Very Happy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
margarett




Dołączył: 30 Maj 2008
Posty: 39
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

Skąd: Kraków

PostWysłany: Sob 16:46, 06 Gru 2008    Temat postu:

26 pytań, w tym pyt testowe, otwarte, uzupełnianki i pyt na odp tak/nie

Irmina powiedziała nam wczoraj że wg niej kolokwium jest spokojnie do napisania i że napewno ławiejsze od ubiegłorocznego...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Magi




Dołączył: 29 Maj 2008
Posty: 335
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5


PostWysłany: Sob 18:56, 06 Gru 2008    Temat postu:

A ja mam pytanie odnośnie kolokwiów z ubiegłego roku. Pytania tu wklejone nie obejmują trzech ostatnich tematów, które wchodzą do naszego kolokwium, tzn Piageta i rozwoju umysłowego. Czy w tamtym roku było więcej kolokwiów? Czy ktoś mógłby wkleić też pytania obejmujące Piageta i rozwój umysłowy?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu    Forum P s y c h o t r e l e Strona Główna -> Semestr III [2008/2009] / Rozwojówka I !!!! Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony 1, 2, 3, 4, 5  Następny
Strona 1 z 5

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Bright free theme by spleen stylerbb.net & programosy.pl
Regulamin