Forum  P s y c h o t r e l e  Strona Główna


Pytania z kolosa nr 1

 
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu    Forum P s y c h o t r e l e Strona Główna -> Semestr III [2008/2009] / Psychologia społeczna I
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Meg_White




Dołączył: 02 Lut 2008
Posty: 423
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Skąd: zewsząd i znienacka

PostWysłany: Pią 16:49, 28 Lis 2008    Temat postu: Pytania z kolosa nr 1

1 część pytań z kolosa

1. Badania nad tłumieniem, przeprowadzone przez D. Wegnera (1989-1992) dowodzą, że:
- im bardziej staramy się o czymś nie myśleć, tym częściej ta myśl pojawia się w naszych myślach

2. Proces, w którym ludzie obserwują swoje własne zachowania aby na ich podstawie wnioskować o swoich cechach:
- proces autopercepcji

3. Egzemplarz jest umysłową reprezentacją konkretnego epizodu, zdarzenia lub osoby, podczas gdy schemat jest reprezentacją umysłową obejmującą ogólne charakterystyki szczególnej grupy epizodów, zdarzeń lub osób

4. Hipoteza zgodności z nastrojem:
a) przewiduje, że ludzie będą bardziej skłonni przypomnieć sobie wydarzenia zgodne z obecnym nastrojem
b) nastrój będzie się zmieniał w zależności od ilości pamiętanych negatywnych bądź pozytywnych zdarzeń
c) może wyjaśniać trudności w leczeniu depresji
d)wszystkie powyższe odp są prawidłowe

5. Afekty:
a) to emocje w szczególnie dużym nasileniu
b) to zachowania pod wpływem emocji
c) odczuwa się je wyłącznie wobec własnej osoby
d)żadna z powyższych odp nie jest prawidłowa

6.Co wyjaśnia fenomen większej radości brązowego niż srebrnego medalisty:
- myślenie kontrfaktyczne

7. Zjawisko wrogich mediów polega na tym, że:
- osoby zaangażowane w konflikt odbierają neutralny materiał jako faworyzujący przeciwników

8. Ludzie zwiększają skłonność do stosowania strategii upraszczających, gdy:
- są pobudzeni

9. Samospełniające się proroctwo:
a) to fałszywe przekonanie, że od początku wiedzieliśmy, że coś się wydarzy, nabieranie wsteczne, gdy coś się już zdarzyło
b) to pozorne "przewidywanie" zdarzeń, do których i tak musi dojść
c) jest częściej skutecznie formułowane przez kobiety niż przez mężczyzn
d)żadna z powyższych odp nie jest prawidłowa

10. Efekt fałszywej powszechności wynika z posługiwania się:
- heurystyką zakotwiczenia i dostępności

11. Potrzeba struktury to motywacja do organizowania świata umysłowego i fizycznego w prosty sposób

12. Tendencja do potwierdzania oczekiwań wiąże się:
a) ze zwracaniem uwagi na zdarzenia potwierdzające oczekiwania
b) z łatwiejszym odpamiętywaniem zdarzeń zgodnych z oczekiwaniami
c) z wpływem oczekiwań na interpretację zdarzeń
d)wszystkie powyższe odp są poprawne

13. Pogląd, że zachowania społeczne są wynikiem subiektywnej interpretacji zdarzeń zachodzących w środowisku jest istotą:
- perspektywy fenomenologicznej

14. Obecnie większość ekspertów z dziedziny ewolucji i zachowania wierzy, że biologiczne uwarunkowania zachowań ludzkich są:
- elastyczne i ulegają modyfikacjom pod wpływem środowiska

15. To, że większą szansę na utknięcie w windzie w bibliotece ma raczej Janek - mól książkowy niż Rysio - kibic szalikowiec jest przykładem, że:
- sytuacje wybierają ludzi

potem dopiszę resztę Wink


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Meg_White dnia Sob 15:25, 29 Lis 2008, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Meg_White




Dołączył: 02 Lut 2008
Posty: 423
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Skąd: zewsząd i znienacka

PostWysłany: Pią 20:31, 28 Lis 2008    Temat postu:

część 2 Smile

16. Badacz uzyskał istotną korelację -0,80 pomiędzy liczbą godz w tygodniu spędzaną na oglądaniu TV, a ocenami z matematyki. Jaki może być wniosek?
a) oglądanie Tv jest przyczyną słabych ocen z matematyki
b) Inteligentne dzieci oglądają więcej TV niż dzieci nieinteligentne
c) pozwolenie dzieciom na spędzanie większej ilości czasu na oglądaniu TV powoduje, że ich oceny z matematyki będą słabsza
d) żadna z powyższych odp nie jest prawidłowa

17. Stopień, w jakim wyniki eksperymentu można generalizować i odnosić do innych okoliczności jest wyrazem:
- trafności zewnętrznej badania

18. Do badania stosukowo rzadkich zachowań najlepiej nadaje się metoda:
- studium przypadku

19. Jakie informacje są bardziej diagnostyczne dla przypisywania innym liczby cech (trwałych dyspozycji) dotyczących sprawności i moralności:
- pozytywne dla sprawności i negatywne dla morlaności

20. Zgodnie z koncepcją atrybucji Weinera, przyczyna uzyskania określonego wyniku w sytuacji zadaniowej zostaje przypisana zdolnościom aktora, gdy oceniający odwołuje się do czynników:
- wewnętrznych, stałych, niekontrolowalnych

21. W modelu współzmienności Kelleya wysoka spójność zachowania oznacza, że:
- aktor zawsze zachowuje się tak samo wobec danego obiektu

22. Który z etapów niżej wymienionych NIE występuje w modelu atrybucji Gilberta (1995)?
- automatyczna poprawka na sytuację

23. Ocena aktora będzie raczej wynikiem oddolnej integracji danych, jeśli:
- koszty popełnienia pomyłki w ocenie są duże

24. Zgodnie z teorią wniosków korespondentnych osoba obserwująca zachowanie aktora wyciągnie z niego wniosek na temat jego cech, jeśli:
- według obserwatora aktor wiedział o skutkach swojego zachowania

25. Według zasady pomniejszania (Kelly)
a) jeśli w sytuacji działają czynniki hamujące dane zachowanie obserwator pomniejsza rolę cech wewnętrznych aktora jako przyczyny tego zachowania
b) Im mniej czynników mogących stanowić przyczynę danego zachowania, tym mniejsza moc przyczynowa przypisywana jest każdemu z nich
c) obie powyższe odp są prawidłowe
d) żadna z powyższych odp nie jest prawidłowa

26. Tzw. złudzenie gracza w ruletce polega na tym, że:
- przewiduje co powinien obstawić w następnej kolejce na podstawie poprzednich wyników i zasady reprezentatywności

27. Czy zmiana skali ocen pozwala na wyeliminować tendencję centralną?
- nie

28. Jeśli dwaj opozycyjni prelegenci występują jeden po drugim bez przerwy, a następnie po dłuższej przerwie audytorium podejmuje decyzję, to korzystniej jest występować jako:
- pierwszy, licząc na efekt pierwszeństwa

29. Regresja do średniej:
- jest to tendencja, która występuje ale ludzie jej nie doceniają

30. Co nie jest przykładem efektu aureoli?
a) wpływ atrakcyjności fizycznej osoby na ocenę jej osobowości
b) wpływ miejsca wykonania na ocenę wytworu
c) wpływ nazwiska autora na ocenę wytworu
d) wszystkie odp są przykładami efektu aureoli


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Meg_White dnia Sob 10:52, 29 Lis 2008, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
jj




Dołączył: 23 Cze 2008
Posty: 47
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5


PostWysłany: Pią 23:18, 28 Lis 2008    Temat postu:

29. Regresja do średniej:
- jest to tendencja, która występuje ale ludzie jej nie doceniają


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Meg_White




Dołączył: 02 Lut 2008
Posty: 423
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Skąd: zewsząd i znienacka

PostWysłany: Pią 23:25, 28 Lis 2008    Temat postu:

jj napisał:
29. Regresja do średniej:
- jest to tendencja, która występuje ale ludzie jej nie doceniają


Hm... nie wiem, ja to przepisywałam ze swojej kartki z kolosa i miałam punkt za odp d, czyli tą z Małyszem.... chociaż też najpierw zaznaczyłam c, ale potem ostatecznie d... więc być może prowadzący nie zauważył?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Meg_White dnia Pią 23:26, 28 Lis 2008, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
maskotka




Dołączył: 29 Sty 2008
Posty: 683
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5


PostWysłany: Pią 23:41, 28 Lis 2008    Temat postu:

a co oznaczaja odpowiedzi wytluszczone ?? ze sa pewne czy niepewne?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
jj




Dołączył: 23 Cze 2008
Posty: 47
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5


PostWysłany: Sob 1:16, 29 Lis 2008    Temat postu:

ja mialam punkt za te niedoceniana tendencje Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Magi




Dołączył: 29 Maj 2008
Posty: 335
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5


PostWysłany: Sob 1:48, 29 Lis 2008    Temat postu:

Na pewno chodziło o niedocenianą tendencję. Wystarczy przeczytać podtytuł w Tyszce.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Meg_White




Dołączył: 02 Lut 2008
Posty: 423
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Skąd: zewsząd i znienacka

PostWysłany: Sob 10:51, 29 Lis 2008    Temat postu:

No to widocznie Mr Piwo poprawiał moje kolokwium szybko Razz zaraz poprawię odp,
Maskotka - odp wytłuszczone są pewne (przynajmniej ja za te odp miałam pkt Razz) a wszystkie odp wpisywałam dlatego, żeby było jasne, o co chodziło w pytaniu i odp, bo głupio by było tuż pod pytaniem umieścić odp, że wszystkie powyższe odp są poprawne albo że wszystkie powyższe odp są złe, dlatego w czynie społecznym zachomikowałam się na ćwiczeniach z tyłu i przepisywałam całość Razz


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
efka r




Dołączył: 29 Sty 2008
Posty: 471
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/5


PostWysłany: Sob 14:02, 29 Lis 2008    Temat postu:

Meg, pytanie 3:

Egzemplarz jest umysłową reprezentacją konkretnego epizodu, zdarzenia lub osoby, podczas gdy skrypt jest reprezentacją umysłową obejmującą ogólne charakterystyki szczególnej grupy epizodów, zdarzeń lub osób

Nie powinno być schemat zamiast skrypt?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Meg_White




Dołączył: 02 Lut 2008
Posty: 423
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Skąd: zewsząd i znienacka

PostWysłany: Sob 15:25, 29 Lis 2008    Temat postu:

efka r napisał:
Meg, pytanie 3:

Egzemplarz jest umysłową reprezentacją konkretnego epizodu, zdarzenia lub osoby, podczas gdy skrypt jest reprezentacją umysłową obejmującą ogólne charakterystyki szczególnej grupy epizodów, zdarzeń lub osób

Nie powinno być schemat zamiast skrypt?


Racja... nawet na kartce mam schemat... Embarassed


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu    Forum P s y c h o t r e l e Strona Główna -> Semestr III [2008/2009] / Psychologia społeczna I Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Bright free theme by spleen stylerbb.net & programosy.pl
Regulamin