Forum  P s y c h o t r e l e  Strona Główna


Pomoc!
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5
 
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu    Forum P s y c h o t r e l e Strona Główna -> Semestr III [2008/2009] / Psychologia społeczna I
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kajtuś




Dołączył: 29 Sty 2008
Posty: 392
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Skąd: Kędzierzyn-Koźle

PostWysłany: Wto 11:11, 10 Lut 2009    Temat postu:

metafora mięśnia - Ja - organizm ma energię, ale ją traci, potem zbiera i znów nią może dysponować -> ograniczony zasób energetyczny związany z wolą

tako mam zapisane w notatkach..

na mój rozum sportowca Very Happy chodzi o to, że jak się zmęczysz autoregulacją to przez jakiś czas się nie możesz autoregulować, tak jak pograsz kilka godzin w kosza Very Happy to potem nie będziesz mieć sił na granie przez jakiś czas..


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
MagdaW




Dołączył: 28 Sie 2008
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5


PostWysłany: Wto 11:21, 10 Lut 2009    Temat postu:

a to jeszcze a propos infrahumanizacji:
"Ludzie skłonni są przypisywać emocje wtórne (swoiście ludzkie) w większym stopniu członkom grupy własnej niż członkom grup obcych, podczas gdy nie obserwuje się analogicznej tendencji dla emocji pierwotnych (podstawowych) - zjawisko opisywane jako infrahumanizowanie "obcych". W naszym badaniu porównywaliśmy dwa wyjaśnienia teoretyczne tego zjawiska: hipotezę esencjalistyczną J.P. Leyensa (proponującą, że człowieczeństwo jest esencjalną właściwością kategorii "grupa własna") oraz hipotezę generalizacji Ja (podejście sugerowane przez różne badania nad obrazem siebie jako źródłem inferencji na temat grupy własnej)."


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
nausicaa




Dołączył: 06 Lut 2008
Posty: 280
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5


PostWysłany: Wto 11:37, 10 Lut 2009    Temat postu:

to ja mam kilka pytań:

-co to jest instrukcja deliberacyjna w 2 s 15

- model włączania wyłączania - kiedy jest asymilacja a kiedy jesr kontarst, bo tam jest tylko napisane, co jest wyznacznikiem, ale nie kiedy co się pojawia w 3 s 22
- czym sie różnią emocje wtórne od piewotnych, bo nie bardzo rozumiem ten podział

- eksperyment? Razran i Halberstadt - są takie 2 nazwiska przy hipotezie spójności nastroju i elaboracji, czego dotyczą? w 6 s 8

- co to jest projekcja atrybutywna i kontrast atrybutywny w 8 s 4

- o co chodzi w koncepcji duazlizmu postaw konkretnie chodzi mi o w 10 s 12

- o co chodzi w teorii zarządzania błędami? dobzrez myslę,że lepiej mieć fałszywy alarm niż zrobic ominięcie? w 11 s 19

- o co chodzi w modelu milosci ślepej i modelu trafnej oceny w 11 s 20

to tyle:) trochę sie uzbierało, bo to takie summary ze wszystkich wykładów..


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Czarna Mamba




Dołączył: 29 Sty 2008
Posty: 103
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5


PostWysłany: Wto 13:36, 10 Lut 2009    Temat postu:

- model włączania wyłączania - kiedy jest asymilacja a kiedy jesr kontarst, bo tam jest tylko napisane, co jest wyznacznikiem, ale nie kiedy co się pojawia w 3 s 22
Można to wywnioskować. Asymilacja jest automatyczna, kontrast nie. Presja czasu, nastrój itp. na pewno wpływają na to, który proces wystąpi.

- czym sie różnią emocje wtórne od piewotnych, bo nie bardzo rozumiem ten podział
Pierwotne- właściwe ludziom i zwierzętom
Wtórne- właściwe tylko ludziom


- eksperyment? Razran i Halberstadt - są takie 2 nazwiska przy hipotezie spójności nastroju i elaboracji, czego dotyczą? w 6 s 8
Interpretacja informacji wieloznacznej zgodnie z nastrojem

- co to jest projekcja atrybutywna i kontrast atrybutywny w 8 s 4
Projekcja atrybutywna- przypisywanie własnych atrybutów innym osobom
Kontrast atrybutywny- przypisywanie inny osobom atrybutów przeciwnych do własnych


- o co chodzi w teorii zarządzania błędami? dobzrez myslę,że lepiej mieć fałszywy alarm niż zrobic ominięcie? w 11 s 19
Niektóre błędy minimalizują koszty związane z ich niepopełnieniem

- o co chodzi w modelu milosci ślepej i modelu trafnej oceny w 11 s 20
Oba modele są równie trafne, ale w różnych sytuacjach. Czasem lepiej żyć w pozytywnej iluzji, a czasem lepiej być umotywowanym do dokonywania prawdziwych ocen.


Post został pochwalony 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
maskotka




Dołączył: 29 Sty 2008
Posty: 683
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5


PostWysłany: Wto 14:22, 10 Lut 2009    Temat postu:

nausicaa napisał:
- model włączania wyłączania - kiedy jest asymilacja a kiedy jesr kontarst, bo tam jest tylko napisane, co jest wyznacznikiem, ale nie kiedy co się pojawia w 3 s 22..


Jeśli różnica między obiektem ocenianym a obiektami stanowiącymi kontekst jest duża to pojawia się kontrast, a jeśli mała to asymilacja.

Jesli obiekt oceniany jest kategoryzowany jako należący do tego samego rozdzaju co obiekty kontekstowe, to pojawia się asymilacja, jesli do kategorii odmiennych to pojawia się kontrast.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez maskotka dnia Wto 14:43, 10 Lut 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu    Forum P s y c h o t r e l e Strona Główna -> Semestr III [2008/2009] / Psychologia społeczna I Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5
Strona 5 z 5

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Bright free theme by spleen stylerbb.net & programosy.pl
Regulamin